W jedności siła.

30 sierpnia 2017

PF – Tegoroczną nowinką jest partnerstwo pomiędzy Giovanardi i Serge Ferrari. Pytamy Carlo Giovanardi jakie były po temu powody i jakiego typu jest to współpraca.

CG – U źródeł naszej współpracy legło połączenie technicznego profesjonalizmu Serge Ferrari, stale wprowadzającej nowe, wysokie technologie i innowacyjne produkty z naszymi umiejętnościami biznesowymi.

Serge Ferrari to wyjątkowe dziedzictwo technologiczne - wspomnijmy tylko dwuwarstwową tkaninę fluorową, alternatywę dla szkła, wysoko wytrzymałą z opóźnionym procesem starzenia. Z drugiej strony, silną stroną Giovanardi była zawsze dystrybucja i produkcja bardziej tradycyjnych produktów; nie przypadkiem nasze korzenie sięgają branży obróbki bawełny. A wszystko to w kontekście produktów zewnętrznych.

PF – Trudny temat..

CG – Niektórzy uważają, że sektor produktów zewnętrznych jest łatwy, ale przecież my pracujemy z bardzo złożonymi produktami, które muszą dawać sobie radę z niekorzystnym oddziaływaniem różnorodnych czynników zewnętrznych, w tym np. wilgotności w namiocie, która dostaje się nagle do tkaniny w procesie jego składania i tam pozostaje.

PF – Porozmawiajmy o porozumieniu z Serge Ferrari.

CG – Do tego joint venture włożyliśmy nasze tradycyjne tkaniny, tkaniny ze świata deco, które Serge Ferrari oczywiście posiada oraz nasze doświadczenie dystrybucyjne. Jesteśmy już obecni w kilku krajach europejskich.

PF – Tak więc komplementarność Giovanardi i Serge Ferrari leży zarówno w ofercie produktowej jak i marketingu i znajomości rynków zbytu.

CG – Mówimy o sytuacji, która pozwala nam na połączenie naszych ofert produktowych, Serge Ferrari w górnym, Giovanardi w środkowym segmencie rynku. Siłą naszego partnerstwa jest oferowanie innowacyjnych tkanin i kreowanie rynków do tej pory nieistniejących. Połączyliśmy dążenie Serge Ferrari do zbudowania sieci dystrybucji z naszym celem posiadania oddziałów w 10 krajach Europy.

PF – To oznacza, że Wasi klienci nie muszą daleko szukać produktów obu marek.

CG – Poprzez naszą sieć dystrybucji jesteśmy dzisiaj w stanie być obecni na wielu rynkach, poza Włochami posiadamy prawie 4 tysiące odbiorców w Europie. Liczba ta jest sporym wyzwaniem i oznacza olbrzymie zaangażowanie każdego z nas w spełnienie indywidualnych potrzeb wszystkich, naszych klientów.

PF – Mówimy o świecie produktów indywidualnych..

CG – Reagujemy elastycznie na specyficzne zapotrzebowania, podczas gdy Serge Ferrari pracuje nad produktami standardowymi o ściśle określonych parametrach.

Jeśli chodzi o naszą produkcję, to posiadamy paletę akrylowych tkanin żakardowych do aplikacji zewnętrznych, które są zainstalowane np. w kurortach na Malediwach, naszymi klientami są B&B Italia i Gervasoni. Obroty wciąż nie są bardzo duże, jest to bardzo trudne wyzwanie.

PF – Jakie są wyróżniające cechy tych tkanin?

CG – Delikatne miękkie wykończenie, które pomimo to może pracować na zewnątrz 10 lat lub nawet dłużej, utrzymanie w czystości jak wszystkich, podobnych tkanin. W jednej z tkanin połączyliśmy akryl z lnem, tkanina nazywa się Linacryl – jak widzimy jesteśmy bardzo innowacyjni.

Obecność na świecie

CG – Jako Giovanardi posiadamy fabrykę w Chinach w Guangzhou. Mamy też salon wystawowy w centrum projektowym, gdzie zapraszamy miejscowych architektów i projektantów wnętrz.

Rozwijamy też partnerstwo w Singapurze, dzięki któremu operujemy w Malezji, Indonezji i Wietnamie. Jesteśmy też obecni w Birmie, na etapie początkowym obecności w tym kraju. Tanie, miejscowe tkaniny są eksportowane, ale miejscowe kurorty i hotele korzystają z uznanych, międzynarodowych marek.

PF – Czy w aplikacjach zewnętrznych te w sumie bardzo techniczne produkty mają też walory estetyczne?

CG – Uważamy nasze produkty za techniczne, ale walory estetyczne są dominujące.

„ Tkaniny IRISUN są produkowane z włókien akrylowych barwionych w masie, co zapewnia wyjątkową odporność na zmianę koloru pod wpływem promieniowania UV oraz przedłużoną żywotność. Pokrycie powierzchni powłoką teflonową Scotchguard gwarantuje pełną wodoodporność jak też odporność na zabrudzenia resztkami jedzenia, napojów, tłuszczów itp.

Tkaniny IRISUN stanowią nieprzenikalna barierę dla promieniowania UV, dlatego nadają się do stosowania na zewnątrz oraz w środku. IRISUN to tkanina, na której można polegać, oprze się złej pogodzie tak samo skutecznie jak domowym wypadkom pogarszającym wygląd Twoich mebli.

Tkaniny IRISUN posiadają certyfikat OEKOTEX. Certyfikat OEKOTEX gwarantuje spełnienie najostrzejszych, europejskich i amerykańskich norm ochrony środowiska.

Nietekstylne

Sektory
Nietekstylne